טיפול בכאב

כאב הינו הסיבה הנפוצה ביותר לפניה לטיפולי פיזיותרפיה. במרבית המקרים מתלווה לכאב מגבלה בתנועה או קושי בתפקוד יום יומי. פיזיותרפיסטים עוברים הכשרה מקיפה ומעמיקה לטיפול בכאבים מסוגים שונים כגון כאבי גב, כאבי ראש, כאבים בגפיים, כאבים בעקבות ניתוח או בעקבות טראומה (תאונות). ישנן תופעות נוספות שיכולות להופיע עם הכאב כגון תחושת נימול, תחושת הרדמות באזורים שונים בגוף , זרמים וחולשת שריריםלטיפול הפיזיותרפי בכאב יש מספר יתרונות בולטים על פני שיטות הטיפול האחרות:

• הטיפול אינו פולשני (לא מצריך ניתוח)

• הפיזיתרפיסט יכול לאתר את מקור הכאב ולטפל בו ישירות ובכך להבטיח הצלחת הטיפול לטווח ארוך

• הפיזיותרפיסט יכול לאתר נזקים משניים שנגרמים מהכאב ולטפל גם בהם ו/או למנוע אותם (כגון מוגבלות בתנועה)

• לפיזיותרפיה כלים שונים המתאימים לטיפול בעוצמות כאב שונות ובכאבים מסוגים שונים

• הפיזיותרפיסט מבצע בדיקה מקיפה של המטופל, ויכול להפנות אותו לאיש מקצוע אחר לטיפול בבעיה אם אינה מתאימה לפיזיותרפיה.

הפיזיותרפיסט בדקל מהווה תחנת מיון ראשונה אפקטיבית ויעילה על מנת להחליט מה סוג הטיפול המתאים. במיוחד אם יש התלבטות לגבי צורך בניתוח עקב הכאב. במקרים רבים מופנה המטופל לניתוח או לנטילת תרופות ממושכת , כאשר ניתן לפתור את בעיית הכאב בסדרת טיפולי פיזיותרפיה.להלן רשימת הטיפולים להם ניתן מענה טוב של טיפולי פיזיותרפיה במכון "קליניקה אריאל":

• טיפול בכאבי שרירים

• טיפול בכאבי גב ועמוד שדרה